Ο σύλλογος «Πολιτιστική Αργολική Πρόταση» εγκαθιστά από φέτος στο «Θέατρο της Οδού Ατρέως» και σε μόνιμη βάση, Θεατρικό Εργαστήρι επαγγελματικού επιπέδου με την επωνυμία:
«Εργαστήρι Κατίνα Παξινού»
Το Εργαστήρι αυτό, που θα διευθύνει ο καταξιωμένος Αρκάς Σκηνοθέτης Κώστας Ν. Φαρμασώνης, θα περιλαμβάνει:
Α) ΤΜΗΜΑ ΕΝΗΛΙΚΩΝ
Το Τμήμα αυτό απευθύνεται σε:
- Ερασιτέχνες ηθοποιούς ή σκηνοθέτες
- Σπουδαστές Θεατρολογίας
- Εκπαιδευτικούς
- Μαθητές από 16 ετών
- Κοινωνικούς λειτουργούς ή συναφή επαγγέλματα
- Δικηγόρους ή συναφή επαγγέλματα που επιθυμούν να βελτιώσουν τον προφορικό τους λόγο.
- Πολίτες της περιοχής μας, που επιθυμούν μέσα από το μύθο ή τις τεχνικές του θεάτρου να βελτιώσουν την ψυχοσωματική τους κατάσταση.
Στο Τμήμα των ενηλίκων θα γίνεται με απλό και επαγωγικό τρόπο αναλυτική προσέγγιση όλων των κεφαλαίων της θεατρικής παιδείας και θα διδάσκονται τεχνικές κατάκτησης της θεατρικής τέχνης, όπως ακριβώς θα γινόταν σε μια καλή Δραματική Σχολή.
Τομείς Διδασκαλίας
· Το Θέατρο. Γιατί το χρειαζόμαστε.
· Το ρεπερτόριο, ελληνικό και ξένο. Επιλογή έργου. Δράμα ή κωμωδία;
· Θεματολογικοί κύκλοι: Το θέατρο της Δυτικής και της Ανατολικής Ευρώπης, της Αμερικής κλπ.
· Οι Σχολές της Ερμηνευτικής των θεατρικών έργων.
· Ανάλυση και ξεκλείδωμα θεατρικού κειμένου. Ανάγνωση.
· Δραματοποίηση Αφηγηματικού Κειμένου και Δημοτικού Τραγουδιού.
· Δημιουργική γραφή. Η μεγάλη Σχολή της Ελληνικής Επιθεώρησης.
· Σκηνοθεσία- Σκηνογραφία.
· Ορθοφωνία -Αναπνοή -Βελτίωση φωνής -Ρυθμός -Προσωδία.
· Ρόλος- Ερμηνεία. Ο υποκριτικός κώδικας μετά τον Μπ. Μπρεχτ.
· Αυτοσχεδιασμός -Γλώσσα σώματος -Κίνηση -Αίσθηση Ομάδας.
· Πρακτικές ασκήσεις στα πιο πάνω αντικείμενα.
· Ειδική υποστήριξη των Υπεύθυνων των Ερασιτεχνικών και Σχολικών Ομάδων για τις τρέχουσες παραγωγές τους.
· Προετοιμασία υποψηφίων Δραματικών Σχολών για τις εξετάσεις στο ΥΠ.ΠΟ
Β) ΤΜΗΜΑ ΑΝΗΛΙΚΩΝ
ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ Με την Τζωρτζίνα Κωστοπούλου
Για παιδιά 5-12 ετών.
ΓΕΝΙΚΟΙ ΟΡΙΣΜΟΙ
Το θεατρικό παιχνίδι βοηθάει το παιδί να γνωρίσει τον εαυτό του, ενώ ταυτόχρονα οξύνει την ικανότητα επικοινωνίας του παιδιού με τους γύρω του. Με τον ίδιο τρόπο που γνωρίζει τον εαυτό του, γνωρίζει και τους άλλους, κι έτσι δε φοβάται να ανοιχτεί απέναντί τους, γιατί έχει κι εκείνο την χαρά να τους ανακαλύψει. Ασκείται ακόμα στο να παρατηρεί, να βλέπει, ν’ ακούει και ν’ απαντάει, να κατανοεί και να γίνεται κατανοητό, καλλιεργώντας την κοινωνικότητά του. Το θέατρο είναι συλλογική δραστηριότητα. Δεν υπάρχει θεατρική πράξη χωρίς συνεργασία ομάδας. Έτσι το παιδί έρχεται σ’ επαφή με την έννοια και τη δυναμική της ομάδας. Μαθαίνει πώς μπορεί να είναι κανείς δημιουργικός μαζί με τους άλλους, να δέχεται απ` αυτούς και να προσφέρει.
Το θεατρικό παιχνίδι ενεργεί σαν ρυθμιστικός παράγοντας του συναισθηματικού φόρτου, της έντασης ή της επιθετικότητας. Το παιδί εκτονώνεται, χαλαρώνει και βρίσκει διεξόδους μέσα από την τρελή χαρά της δημιουργίας. Το θεατρικό παιχνίδι μπορεί να γίνει εργαλείο ουσιαστικής αντιμετώπισης προβλημάτων:
Η καθημερινή πρακτική έχει να επιδείξει πολύ μεγάλο αριθμό παιδιών με προβλήματα συγκέντρωσης, υπερκινητικότητας, ή ακόμα και δυσχέρειας στον προφορικό λόγο, που κατόρθωσαν να κυριαρχήσουν στο νευρικό τους σύστημα και να βγουν νικητές χωρίς τη βοήθεια ειδικών ύστερα από ένα διάστημα συνύπαρξης με έναν σωστό θεατροπαιδαγωγό.
Πέρα όμως από όλες αυτές τις ειδικές περιπτώσεις, το θεατρικό παιχνίδι είναι αυτό που εξακολουθεί για πολλές δεκαετίες να συνδυάζει τη χαρά της ζωής με την τέχνη. Και γι` αυτό γεμίζει τις καρδιές των παιδιών με ψυχική ευφορία και αγαλλίαση.
Διάρθρωση θεατρικού παιχνιδιού
· Παιχνίδι για ζέσταμα, ενεργοποίηση, συγκέντρωση
· Παιχνίδι γνωριμίας
· Παιχνίδι εμπιστοσύνης και συνεργασίας
· Μουσικά παιχνίδια με ρυθμό και κίνηση
· Παιχνίδι σωματικής έκφρασης
· Παιχνίδια λόγου
· Ασκήσεις φαντασίας και παρατηρητικότητας.
· Παντομίμα
· Κουκλοθέατρο, ζωγραφική, κατασκευές
Η ΜΕΘΟΔΟΣ ΤΗΣ ΤΖΩΡΤΖΙΝΑΣ ΚΩΣΤΟΠΟΥΛΟΥ
Η παιδαγωγός και ζωγράφος Τζωρτζίνα Κωστοπούλου, ενοποιεί στο Θεατρικό Παιχνίδι όλες τις μορφές έκφρασης και τέχνης, έτσι ώστε οι ήχοι να έχουν χρώματα, η μουσική να προκαλεί εικόνες και η ανθρώπινη φωνή να έχει κίνηση και δράση.
Έτσι το παιδί απελευθερώνει πιο γρήγορα τον δημιουργικό του οίστρο, αναπτύσσει σύμμετρα όλες τις δυνάμεις της προσωπικότητάς του, ενώ ταυτόχρονα ανακαλύπτει από μόνο του τις φυσικές του προδιαθέσεις και χαρίσματα
Φιλοδοξία του Εργαστηρίου είναι φυσικά να γίνει στο τέλος της χρονιάς η παρουσίαση της δουλειάς των παιδιών.
Κώστας Ν. Φαρμασώνης: Σκηνοθέτης
Γεννήθηκε στο Καστρί Αρκαδίας.
Σπούδασε θέατρο κοντά στον Δ. Ροντήρη.
Τίτλοι σπουδών: Δίπλωμα ηθοποιού, Πτυχία Νομικής και Φιλοσοφικής Αθηνών και Δίπλωμα Σκηνοθεσίας MAX REINHARDT-SEMINAR Βιέννης.
Σπουδές Θεατρολογίας Πανεπιστημίου Βιέννης.
Σκηνοθέτησε στην Αυστρία και στην Ελλάδα πολλά έργα του κλασικού και σύγχρονου ρεπερτορίου. Συνεργάστηκε με τα Θέατρα “BERLINER ENSEMBLE” και “THEATER IN DER JOSEFSTADT” .
Διετέλεσε για 12 χρόνια Καλλιτεχνικός Διευθυντής του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ Αγρινίου, όπου αίσθηση προκάλεσαν οι παραστάσεις του με έργα του Μπ. Μπρεχτ. Οι παραγωγές του έχουν παρουσιαστεί σε όλα σχεδόν τα Φεστιβάλ της χώρας.
Δίδαξε από το 1988 ως το 2005 στα Θεατρικά Σεμινάρια του ΥΠ.ΠΟ. και του ΥΠ.Ε.Π.Θ. για εκπαιδευτικούς και ερασιτέχνες σε όλους τους νομούς της Ελλάδας.
Δίδαξε θέατρο σε Πανεπιστήμια και σε Δήμους.
Δίδαξε ως Καθηγητής συμβασιούχος Σκηνοθεσία στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου, όπου επέβλεψε και την πρώτη πτυχιακή εργασία του Τμήματος.
Διετέλεσε Ειδικός Σύμβουλος του Υπουργείου Πολιτισμού για θέματα Θεάτρου, Παραστατικών Τεχνών και Σύγχρονου Πολιτισμού.
Έχει δημοσιεύσει λογοτεχνικά κείμενα και μελέτες για το Θέατρο.
Από τον Ιούλιο του 2006 οργανώνει το εναλλακτικό υπαίθριο Εργαστήρι στο Μαρμάρι της Μάνης με τίτλο «Η Τέχνη της Αφήγησης. Λόγια και Έργα».
Από το 2007 μέχρι σήμερα εκφράζεται μέσα από τις δουλειές του με τη νεανική θεατρική ομάδα «ΣΚΑΡΑΒΑΙΟΙ», της οποίας είναι υπεύθυνος. Έργα: «Ο διάολος στη μποτίλια» (Λαϊκά παραμύθια για μεγάλους), «Η Κούλα η κατσικούλα και το κλεμμένο τραγούδι» και «Για μια φούχτα μπάμιες» του Ευγένιου Τριβιζά.
Με τους ΣΚΑΡΑΒΑΙΟΥΣ έχει υλοποιήσει τρεις μοντέρνες προτάσεις για παιδιά: «Η άσπρη κότα»,
«Ο Δράκος που ντρεπότανε» και «Το μαγικό καζάνι»
Τζωρτζίνα Κωστοπούλου: Παιδαγωγός και Ζωγράφος
Γεννήθηκε στην Αθήνα.
Τίτλοι σπουδών: Σπούδασε στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών Ζωγραφική και Γλυπτική.
Λειτούργησε Εργαστήρι Κεραμικής στην οδό Νοταρά 8, Εξάρχεια, για πάνω από 10 χρόνια, που τροφοδότησε με έργα της όλη την Ελλάδα.
Είναι επώνυμη ζωγράφος με ατομικές και ομαδικές εκθέσεις: ΓΚΑΛΕΡΙ «ΘΟΛΟΣ», ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΚΘΕΣΗ Ο.Λ.Π, ΠΕΙΡΑΙΑ, ΓΚΑΛΕΡΙ «ΖΑΛΟΚΩΣΤΑ 7», ΣΚΥΡΩΝΕΙΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΠΟΛΥΧΡΟΝΟΠΟΥΛΟΥ, ΓΚΑΛΕΡΙ «ΠΟΛΥΕΔΡΟ», ΠΑΤΡΑ, ΓΚΑΛΕΡΙ «CLAUS ANGERE» ΑΥΣΤΡΙΑ, ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΔΗΜΟΥ ΦΑΛΗΡΟΥ, κ.α.
Διετέλεσε για 25 χρόνια καθηγήτρια Καλλιτεχνικών στην Α΄βαθμια και Β΄βαθμια Εκπαίδευση στην Αθήνα και στην Αχαΐα, πραγματοποιώντας μεγάλη πολιτιστική δράση σε κάθε σχολείο που πέρασε, γεγονός που επισφραγίστηκε από βραβεία στους Πανελλήνιους Θεατρικούς και Ζωγραφικούς Αγώνες.
Εργάζεται στο επαγγελματικό θέατρο ως Σκηνογράφος-Ενδυματολόγος από το 2007. Θέατρα: ΑΛΜΑ, ΗΒΗ, ΠΕΙΡΑΙΩΣ 131, ΕΚΒΑΣΙΣ κ.α.
Ως θεατροπαιδαγωγός έχει μεγάλη επαγγελματική πείρα, τόσο από τη δράση της μέσα στα Σχολεία, όσο και ως εμψυχώτρια θεατρικού παιχνιδιού στα θέατρα: «ΑΘΗΝΩΝ», «ΗΒΗ», «ΠΕΙΡΑΙΩΣ 131» και «ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΑΙΓΙΟΥ»
Επειδή το Θέατρο είναι η Τέχνη όλων των Τεχνών, συνδυάζει πάντοτε το θεατρικό της παιχνίδι με τα εικαστικά.
Έναρξη: Από 13 Οκτωβρίου και κάθε Σάββατο. Τμήμα ανηλίκων: 11:00, Τμήμα ενηλίκων: 16:00.
Πληροφορίες και εγγραφές: 27510 20419 Τάκης Ουλής, 6944 553080 Νικόλας Ταρατόρης και 6942642419 Κυριάκος Σάμιος.
Πολιτιστική Αργολική Πρόταση: δίνει διέξοδο και στέγη στις ανησυχίες μας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου