Παρασκευή 25 Μαρτίου 2011

ΠΡΟΒΟΛΕΣ...

...τις Παρασκευές στον Δον Κιχώτη, Καλαμαρά 4 στο Άργος.

Παρασκευή 25 Μαρτίου

The Social Network.

Αυτό που οφείλει να παρατηρήσει κανείς πάνω απ' όλα στην ταινία του Ντέιβιντ Φίντσερ είναι τα άμεσα αντανακλαστικά και η ταχύτητα με την οποία ασχολήθηκε με το θέμα του Facebook. Η δημοφιλέστερη ιστοσελίδα κοινωνικής δικτύωσης μέσα σε μια πενταετία εξελίχθηκε σε φαινόμενο με εκρηκτικές διαστάσεις, αφού έχει ξεπεράσει τα 500 εκατομμύρια χρήστες σε όλο τον κόσμο, αρκετοί από τους οποίους είναι φανατικοί, περνώντας αρκετές ώρες κάθε μέρα κάνοντας «Like» ή γράφοντας σχόλια στα links των online «φίλων» τους. Κι ας μην έχουν συχνά παρά ελάχιστη σχέση αυτοί οι φίλοι με τον πραγματικό κοινωνικό περίγυρο.
Ο Μαρκ Ζάκερμπεργκ, ο δημιουργός του Facebook, είχε μια ιδέα. Μια ιδέα που εκμεταλλεύτηκε με τον καλύτερο τρόπο, αποφέροντας δισεκατομμύρια δολάρια και κάνοντάς τον τον νεότερο δισεκατομμυριούχο του κόσμου.
Με την ίδια αποτελεσματικότητα αξιοποιεί την αληθινή ιστορία και ο Φίντσερ, γυρίζοντας μια ταινία με συνέπεια, ταχύτητα, ευφυΐα και σχόλιο για τις επιχειρήσεις της νέας ιντερνετικής εποχής. Το «Social Network» δεν εκμεταλλεύεται ένα φαινόμενο για να ιντριγκάρει το κοινό. Παρατηρεί, καταγράφει και μελετά όχι μόνο το ίδιο το Facebook, αλλά και το πρόσωπο που το δημιούργησε. Οταν σπούδαζε στο Χάρβαρντ, ο Μαρκ Ζάκερμπεργκ δεν θα φανταζόταν ποτέ ότι θα μπορούσε να γίνει κινηματογραφικός ήρωας. Μονόχνωτος, σχεδόν αντικοινωνικός, με ωμή ειλικρίνεια στα όρια της αγένειας, ταλαντούχος, υπερόπτης, κυκλοφορώντας ακόμη και τον χειμώνα με σαγιονάρες, θα πρέπει να ήταν από τους φοιτητές που ή περνούσαν απαρατήρητοι ή ήταν αντικείμενο ειρωνείας.
Κάπου ανάμεσα στο ταλέντο του και στην απόρριψη από τα κορίτσια, ο Ζάκερμπεργκ είχε την ιδέα για το Facebook, που μέσα σ' όλες του τις λειτουργίες, «πουλάει» εμμέσως τις γνωριμίες και το σεξ. Η επιτυχία ήταν άμεση και τεράστια και ο Ζάκερμπεργκ είναι ο αποκλειστικός υπεύθυνος γι' αυτήν. Είναι; Οπως συμβαίνει σε κάθε ιστορία επιτυχίας, πίσω της κρύβονται πολλά χρήματα και αρκετοί διεκδικητές.
Το «Social Network» παρακολουθεί την εξέλιξη δύο τέτοιων διεκδικήσεων, από τις οποίες μια έχει ιδιαίτερη σημασία, γιατί ήταν ανάμεσα στον Ζάκερμπεργκ και τον έως τότε συνεργάτη και καλύτερό του φίλο. Στις επιχειρήσεις, όμως, φαίνεται ότι οι φιλίες είναι τόσο ισχυρές όσο και στο Facebook.
Ο Φίντσερ έχει γυρίσει μια αψεγάδιαστη ταινία, παρακολουθώντας με διακριτική σκηνοθεσία το ευφυές σενάριο του Ααρον Σόρκιν, που είναι γεμάτο από κοφτερές ατάκες. Το καστ εξυπηρετεί άψογα την ταινία.
Ο Τζέσι Αϊζενμπεργκ δημιουργεί έναν ήρωα που είναι ταυτόχρονα αντιπαθής και ενδιαφέρων και ο -ιδιαίτερα ανερχόμενος- Αντριου Γκάρφιλντ δίνει τη συναισθηματική πλευρά στις ψυχρές συναλλαγές. Εξυπνη η επιλογή του σταρ της μουσικής Τζάστιν Τίμπερλεϊκ για τον ρόλο του σταρ των κομπιουτεράδων, του Σον Πάρκερ, που έγινε διάσημος με το Napster, το πρόγραμμα που διέλυσε τη δισκογραφία.

πηγή: Η Καθημερινή

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου